معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص موضوع ادغام رشته‌های نظری که پیش‌تر اطلاع‌رسانی کرده بود، توضیح داد.

محمدمهدی کاظمی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ادغام رشته‌های تحصیلی اظهار کرد: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهایی نشده است.

وی افزود: قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است. سناریوی دیگر نیز ارائه یک رشته تحصیلی در دوره متوسطه است که کارشناسان با آن موافق نیستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی آنها امکان‌پذیر است، گفت: اکنون اشتراکات این دو رشته بسیار زیاد است.

وی افزود: به عنوان مثال، در پایه دهم فقط ۴ واحد درسی اختلاف بین رشته‌های ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی آنها همپوشانی دارد. اگر نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم، به تفکیک این دو رشته نیاز نیست.

کاظمی درباره علت انجام این ادغام اظهار کرد: از گذشته، با توجه به ضرورت آموزش عمومی و نگاه نیمه تخصصی به دوره متوسطه دوم، مباحث کارشناسی در این خصوص مطرح بود.

وی ادامه داد: جلسات کارشناسی بسیاری را برای بازطراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم داشتیم. وقتی در دانشگاه ۲ رشته ریاضی و تجربی به یک نقطه مشترک می‌رسند و امکان جذب در یک رشته واحد برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها وجود دارد، پس می‌توان به سمت ادغام رفت.

کد خبر 817002
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    دیگه از رشته های ریاضی استقبال نمیشه و بیشتر کلاس های ریاضی با تعداد کم دانش آموز برگزار میشه. ادغام اونها با رشته تجربی (با در نظر گرفتن تمام ابعاد آن و کارشناسی شده) پیشنهاد خوبیه